Kako očitati OBD-II greške telefonom: ELM327 vodič (Android & iOS)
- autokodovi
- Nov 18
- 3 min read
Uz jeftin ELM327 adapter (OBD-II) i aplikaciju na telefonu, možeš sam da očitaš “Check Engine” greške, vidiš live podatke, readiness i freeze-frame. Ovo je jasan vodič korak-po-korak — od izbora adaptera do tumačenja kodova i bezbednog brisanja.

1) Šta ti treba (kratka lista)
ELM327 OBD-II adapter (Bluetooth za Android, Wi-Fi ili BLE za iOS).
Aplikacija (Android: Car Scanner, Torque Pro; iOS: Car Scanner, OBD Fusion).
OBD-II port u autu (obično ispod volana, levo/desno od kolena; ponekad u pretincu).
Savet: izbegavaj najjeftinije “no-name” klonove; biraj proverene brendove (npr. Vgate, OBDLink, Viecar…).
2) Povezivanje OBD skenera – korak po korak
Isključi kontakt. Uštekaј adapter u OBD port.
Uključi kontakt (engine off).
Upari adapter (Bluetooth ili poveži na Wi-Fi mrežu koju adapter emituje).
U aplikaciji izaberi Connection/Adapter tip (BT/Wi-Fi/BLE), pa Connect.
Kada piše “ECU connected”, spreman si za rad.
Ako neće da se poveže: proveri PIN (često 1234/0000), blizinu adaptera, dozvole aplikaciji (lokacija/BT).
3) Čitanje i brisanje kodova – kako pravilno
Otvori DTC/Errors, pritisni Read.
Zapiši šifre (npr. P0171, P0302) i Freeze-Frame (uslovi kada je greška nastala: obrtaji, temp, brzina).
Pročitaj i Pending kodove (mogu postati “Confirmed” ako se ponove).
NE briši odmah. Prvo uradi osnovnu dijagnostiku, pa tek onda Clear DTC i probnu vožnju.
Brisanje kodova briše i Readiness statuse — moguće da vozilo privremeno ne prođe tehnički dok monitori ne postanu “Ready”.
4) Šta su Freeze-Frame, Readiness i Live Data
Freeze-Frame: fotografija parametara u trenutku kvara (zlata vredno za tumačenje).
Readiness (Monitori): status testova katalizatora, O2, EVAP, EGR… Ako su Not Ready, odvezi drive cycle (mešana vožnja 20–40 min) da postanu Ready.
Live Data: real-time podaci (MAF g/s, MAP kPa, STFT/LTFT, ECT, O2, Boost). Idealno za potvrdu sumnji.

5) Brzi primeri tumačenja (najčešće situacije)
P0171 (Lean) + STFT/LTFT visoko pozitivno → fals vazduh posle MAF-a, PCV, MAF zaprljan.
P030x (Misfire) → proveri bobinu/svećicu cilindra iz koda; “swap test”.
P0420 (Kat efikasnost) → prvo reši misfire/lean i curenje izduva, tek onda sumnjaj na katalizator.
P2002 (DPF) → pogledaj soot load i diferencijalni pritisak; ne briši bez uzroka.
P0101 (MAF performance) → uporedi MAF g/s i fuel trims; često pomaže čišćenje + sanacija curenja.
6) Bezbedno brisanje i probna vožnja
Posle popravke pritisni Clear DTC.
Odvezi 10–20 km mešane vožnje da ECU ponovo “nauči” adaptacije.
Proveri da se kod ne vraća i da su Readiness = Ready pre tehničkog.
7) Šta ne raditi (najčešće greške)
Ne ostavljaj adapter stalno u OBD portu (parazitna potrošnja, BT smetnje).
Ne briši kodove da bi “sakrio problem” — može oštetiti katalizator/DPF.
Ne veruj slepo generičnom opisu iz aplikacije — uvek gledaj kontekst, freeze-frame i live data.
8) Bonus: korisna podešavanja u aplikacijama
Custom PID-ovi (npr. za DPF soot load kod pojedinih marki).
Data logging (snimanje podataka tokom vožnje za kasniju analizu).
Dashboards sa najbitnijim senzorima (MAF, MAP, STFT/LTFT, ECT, O2, Boost).
Export/Share – pošalji nam logove ili ih sačuvaj za servis.
Kratak “checklist”
Kupi provereni ELM327 (BT/BT-LE/Wi-Fi po potrebi).
Poveži i očitaj DTC + Freeze-Frame.
Pogledaj Readiness i Live Data.
Dijagnostikuj uzrok, ne briši na slepo.
Posle popravke: Clear → drive cycle → provera statusa.
Pitanja:
Da li će ELM327 raditi sa mojim autom? Ako auto ima OBD-II port (EU benzin 2001+, dizel 2004+ — većina i starijih VAG/Opel od kraja 90-ih), velika je verovatnoća da hoće.
Koja je razlika između BT i Wi-Fi adaptera? Android uglavnom podržava Bluetooth bez problema; iOS često bolje radi sa Wi-Fi/BLE adapterima.
Mogu li da oštetim auto? Samo čitanjem i brisanjem kodova — ne. Ne ulazi u “coding/flash” funkcije bez znanja.




